Apple acknowledged a problem with the SSD in the MacBook Pro 13" model in the first half of November and promised a free repair. This means that affected users will have the repair or replacement carried out free of charge by Apple or an authorized Apple dealer.
The MacBook Pro 13" is struggling with a serious hardware error. In some models, the SSD fails completely and can cause data loss. Affected models are MacBook Pro 13" devices without TouchBar that were sold between June 2017 and June 2018. Apple offers a verification process for this on its own homepage. Using the serial number, you can check whether your own device is affected by the problem. Here, too, anyone who has previously paid for a replacement can claim their money back by submitting a claim.
“Wichtige Informationen zu Ihrem MacBook Pro”
Nun scheint Apple jedoch sicher gehen zu wollen das mögliche Betroffene von der Aktion erfahren. So hat der iKonzern eine Rundmail mit dem Titel “Wichtige Informationen zu Ihrem MacBook Pro” an die jeweiligen Nutzer versendet. In der Email heißt es: “Apple hat ermittelt, dass eine begrenzte Anzahl von 128-GB- und 256-GB-Solid-State-Laufwerken (SSD), die in 13″-MacBook Pro-Modellen (ohne Touch Bar) verwendet werden einen Fehler aufweisen, der zu Datenverlust oder Laufwerkausfällen führen kann. Die 13″-MacBook Pro-Modelle mit den betroffenen Laufwerken wurden zwischen Juni 2017 und Juni 2018 verkauft”.
Weiter heißt es: “Unseren Aufzeichnungen zufolge haben Sie ein MacBook Pro mit einem betroffenen Solid-State-Laufwerk – ihr Laufwerk kann von Apple kostenlos ausgetauscht werden”.
Before affected users make use of such a repair, they are also asked to create a backup. Further information on the service program is available here.
Do you have a Telegram account? Then join our channel. Never miss anything from the world of Apfelpatient again. let's go!